Як підтримувати прагнення дитини вчитися
Іноді для підтримки морального духу школяра, для мотивації і формування віри в успіх батькам досить сказати: «Малюк, я в тебе вірю!». Але батьківської любові і турботи недостатньо, щоб виростити дитину грамотним, допитливим і успішним учнем. Мотивація дитини до навчання залежить від безлічі зовнішніх і внутрішніх факторів. Для її розвитку дорослим необхідно дотримуватися певних правил дошкільного розвитку дитини, її розумової та соціальної підготовки до навчання.
Як мотивувати дитину на навчання? Розвиток навчальних навичок у дошкільників і учнів початкової школи
Абсолютно кожна дитина сповнена енергії і бажання вчитися чомусь новому. Інтерес до знань і нових умінь живе в ній до тих пір, поки не починається навчання за системою, тобто в добровільно-примусовому порядку. Як тільки захоплюючий пізнавальний процес набуває статусу обов’язку, дитячий ентузіазм сходить нанівець.
Що заважає із зачатків допитливості у дітей виховати любов до навчання, жагу до знань і активної пізнавальної діяльності? В основному, це неправильно вибраний дорослими курс розвитку, помилки у виборі засобів мотивації. А саме:
1. Переоцінка ступеня готовності малюка до серйозного навчання.
Батьки бачать, що малюк швидко запам’ятовує інформацію, йому легко даються основи математики (рахування), читання, письмо. Завдяки добрій пам’яті він встиг накопичити значний обсяг знань. Однак знання — не показник достатнього рівня розвитку інтелекту. Учень готовий до навчання, коли він готовий до дотримання правил, вміє сам проаналізувати вихідні дані, застосувати знання на практиці.
2. Нецікава подача матеріалу, перетворення навчання в обтяжливий обов’язок.
На жаль, в дошкільній підготовці, в початковій школі до сих пір використовується стара педагогічна модель навчання — уроки, підпорядкування вчителю, строгі поведінкові рамки на заняттях. Для дітей такий формат навчання болісний, оскільки вони на фізіологічному рівні ще не готові до пасивної діяльності, що вимагає тривалої концентрації уваги.
3. Відсутність порядку і чіткої організації в інших сферах життя.
Якщо з раннього віку дитина не знає, що таке режим, обов’язки, зона особистої відповідальності (щодо себе і членів сім’ї), самостійність, то вона швидко втратить інтерес до навчання. Адже під час шкільного навчання необхідно жити за графіком, дотримуватися правил, самостійно працювати і відповідати за свої успіхи і невдачі.
4. Непомірна або недостатня участь батьків у навчанні.
Погано, коли мами повністю абстрагуються від занять школяра. У важку хвилину маленьким учням потрібна підтримка. Але і постійний контроль не на користь, так як він не дає можливості учню виявити свій потенціал.
5. Авторитарний стиль виховання, завищені вимоги, покарання за низькі оцінки.
Ці заходи змушують дитину думати, що вона не відповідає вимогам. В результаті — низька самооцінка, відсутність амбіцій, страх і відступ перед найменшими труднощами.
Як правильно стимулювати дитину до навчання? Розвиваючі курси для дітей
Мотивація — це те, що змушує людину ХОТІТИ рухатися вперед. Це внутрішній стрижень, який не дає зупинятися на півдорозі до мети, допомагає долати будь-які перешкоди заради втілення задуманого, отримання бажаного результату. Щоб дитина так сильно хотіла вчитися, перед нею повинна бути чітка і приваблива для неї мета. Крім того, потрібно, щоб учень сприймав процес навчання, як можливість наблизитися до мети, як шлях, на якому його чекає багато чудових відкриттів.
Як зацікавити дитину навчанням? Ефективний механізм мотивації — це не винагорода або подарунки. Він закладений в самій людській природі. Коли людина успішно опановує новим навиком, вона відчуває величезну радість, в організмі відбувається викид гормонів щастя. І йому хочеться знову і знову переживати моменти задоволення своїми результатами. Школа ментальної арифметики Соробан саме так мотивує своїх учнів. Кожне тренування є для дітей новим бар’єром, подолання якого підвищує не тільки рівень інтелекту, якість мислення, здібностей до математики, але і дитячу самооцінку, мотивацію, дає стимул до навчання.